Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A kávé egyértelműen a legnépszerűbb élénkítő szer.

2017.10.25

1. Szorulás esetén

 

A kávé ilyenkor nagyon hasznos lehet, hashajtó, vízhajtó hatása miatt. Vagyis serkenti a vizelet kiválasztást és a bélműködést. Emiatt nem meglepő, hogy gyakran található a fogyókúrás diéták listáján.

 

2. Asztma esetén

 

Ki gondolta volna, hogy a kávé az asztában szenvedőknek is segíthet. Egy az asztmás roham alatt megivott csésze erős kávé (általában a súlyosabb esetekben) a nagy adag koffein következtében segíthet a légutak megnyitásában. A koffein képlete hasonlít a teofillin - az asztma kezelésében használt hatóanyag - képletére.

 

3. Élénkíti a memóriát

 

Nem titok, hogy a koffein élénkít, csökkenti a fáradtság jeleit, és az emlékezést is javítja. Általánosságban elmondható, hogy a koffein megelégedettség érzését idézi elő, hozzájárul a jobb koncentrációs képességhez, és nem csak rövid időn át, hanem rendelkezik hosszú távú pozitív hatásokkal is.

 

A lisszaboni orvosi egyetem kutatásai szerint azok a nyugdíjasok, akik legalább napi három csésze kávét ittak, lényegesen jobb emlékező képességgel rendelkeztek, mint azok, akik jelentősen kevesebbet ittak.

 

4. Számtalan antioxidánst tartalmaz

 

Az antioxidánsok mindig jó hírt jelentenek, mivel a szabad gyökök ellen dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy a kávé egyszerre fiatalító és gyulladásgátló hatású. Ezek a hatások nem csökkennek akkor sem, ha a kávét tejjel fogyasztjuk.

 

5. Gyakran fáj a feje?

 

Ebben az esetben a kávé nem bűn, hanem gyógyszer. A koffein csökkenti az erek lüktetését, és segít a fejfájás csökkentésében. (Ezért néhány erős fájdalomcsillapítóban is megtalálható.) Sajnos ez a tanács nem segít azokon, akik már eleve rengeteg kávét isznak naponta, mert ebben az esetben a koffeinhiány is okozhat fejfájást, egyfajta ördögi kört okozva.

 

Érvek a kávé ellen:

 

1. Gyorsítja a csontritkulást

 

A koffein és bizonyos vitaminok, főleg a D-vitamin egymással ellentétes hatása miatt a test kevesebb kalciumot tud felvenni. De feleslegesen nem kell aggódni, ez csak tényleg nagy kávémennyiségek fogyasztása esetén történik meg.

 

2. Szorongás esetén óvatosság ajánlott

 

A szorongásos zavarok örökletesek, de túlzott mennyiségű kávéfogyasztás esetén a szorongás felerősödhet. Alvászavarokat is okozhat, mivel csökkenti a fáradságot és az álmosságot. A tényleges állapot mindig a teljes napi fogyasztott kávémennyiségtől függ.

 

3. Anginás roham

 

A kutatások összefüggést fedtek fel a kávébevitel és a magas homocisztein szint között, ami növeli az anginás rohamok kockázatát.

 

4. Vesekő

 

A koffein növeli a vizeletben található kalcium mennyiségét, és ezzel a vesekő képződés kockázatát.

 

5. Hőhullámok

 

A változókorban lévő nők tanúsíthatják, hogy a kávé a gyakori hőhullámok egyik fő okozója. A kávé mennyisége alapvető tényező.

 

A pozitív és negatív hatások megjelenése függ a megivott kávé mennyiségétől is. Egy-két csésze kávé esetében a pozitív hatás valószínű.

 

  • Jókedv,
  • feltöltődés, stb.

 

Másfelől a jelentősen megnövelt mennyiség, öt és tíz csésze között, már káros hatásokat eredményez:

 

  • szorongás,
  • türelmetlenség,
  • remegés,
  • szívdobogás, stb.

 

Egyszerű a recept: mértékkel kell élvezni!

 

Jó tudni, hogy a mértékletes kávéfogyasztás (napi kettő, három, vagy akár négy csésze) semmilyen mértékben nem káros az egészségre. Mindamellett tény, hogy az emberek ugyanakkora kávémennyiségre másképp reagálhatnak, amiben az öröklődésnek komoly szerepe lehet.

 
 

 

Utolsó kép


Elérhetőség

Levelezőlista




Archívum

Naptár
<< Július / 2020 >>


Statisztika

Most: 1
Összes: 19242
30 nap: 2252
24 óra: 22